Hubert Dolinkiewicz – ZNAK STAWIAM W CENTRUM/ I PUT THE SIGN IN THE SPOTLIGHT

Wystawa dyplomowa artysty składa się z kilkudziesięciu dzieł z dwóch cyklów malarskich: „Pieśni”, których podobraziem jest deska, a także „Pejzaż metafizyczny” tworzony przeważnie na płótnach.
Jak wspomina artysta:
„Skąd w ogóle znalazł się w mojej twórczości znak jako główny bohater?
Na drugim roku studiów, zacząłem zapełniać szkicownik motywami, które jakoś mnie inspirowały w historii sztuki. Odbywało się to na poły bezrefleksyjnie. To, co było dla mnie aktualnie ciekawe, to umieszczałem na stronach. Po paru „zapisanych” kartkach zacząłem poszukiwać, skąd wziął mi się pociąg do tak graficznych, skrótowych form. Zacząłem grzebać w starych zeszytach z gimnazjum i liceum, dzięki czemu uświadomiłem sobie, że znaki kreślę już od dobrych nastu lat. Gdy w tym samym czasie moi znajomi z liceum plastycznego rysowali na marginesach zeszytów motywy anime, ja na marginesach umieszczałem syntetyczne kształty.”
Malarstwo: prof. Stanisław Baj
Aneks z Technik i Technologii Malarstwa Ściennego : dr hab. Sylwester Piędziejewski, prof. ASP w Warszawie
Aneks ze Struktur Wizualnych: dr hab. Jan Mioduszewski, prof. ASP w Warszawie
Praca teoretyczna: mgr Magdalena Sołtys
Hubert Dolinkiewicz – „ZNAK STAWIAM W CENTRUM/I PUT THE SIGN IN THE SPOTLIGHT”
Wallspace Gallery, ul. Foksal 15/1b, Warszawa
29 czerwca-21 lipca 2023 r., godziny otwarcia: pon-pt: 11:00-19:00
Wernisaż 29 czerwca o godzinie 18:00
Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie w 2023 roku. Dyplom z malarstwa zrealizował w pracowni profesora Stanisława Baja, aneks z malarstwa ściennego u dr hab. Sylwestra Piędziejewskiego oraz aneks ze struktur wizualnych u profesora Jana Mioduszewskiego.
W swoich działaniach zajmuje się poszukiwaniem nowych form dla tego, co nazywa sferą duchową. W swojej praktyce twórczej odwołuje się do szeroko pojętej tradycji sztuki chrześcijańskiej, surrealizmu i abstrakcjonizmu drugiej połowy XX wieku.
Wśród inspiracji można odnaleźć także drzeworyt japoński i dalekowschodnią kaligrafię. Istotną rolę w twórczości Dolinkiewicza spełnia również pojęcie znaku i pisma asemicznego, jako nośnika treści.